Poradna Philips 47PFL7606K

Autor: Anonym | Vloženo: 24.06.2011 000 09:51 | Témata: Poradna Philips 47PFL7606K

Anonym

Tvorba ceny

Nevíte jak je možné, že se cena za TV tak dramaticky liší mezi prodejem na slovensku a v ČR? Na Slovensku je TV nyní o cca 8000Kč nižší. To už se mi vyplatí pro ni dojet a koupit tam a ještě si užít hezký víkend ;-) Kdo tvoří cenu v ČR, lokální Philips, nebo obchodníci? Pro mne je max. možný rozdíl ceny o 1500Kč. Jsme v EU, tak by taky podle toho měl vypadat business.

  • Anonymní uživatel

    Anonymní uživatel

    1. července 2011 - Nejlepší odpověď Autor otázky označil tuto odpověď jako nejlepší.

    Dobrý den,
    tak jsem na to koukal, trochu i zjiš´toval a mám několik poznámek, za prvé po telefonickém prověření nemá ani jeden prodejce tuto TV skladem. Za druhé 2 z nich mi odpověděli že mají uvedenou chybně cenu a za třetí se v 90% jednalo o opravdu dovozové televize například ve francouzké nebo polské mutaci bez češtiny a nezaručenou podporou českých aktualizací firmwaru a právě u této řady budou aktualizace neustále vylepšovat její funkce apod.:-) Pokud to shrnu tak sice koupíte o dost levněji, ale prakticky bez možnosti reklamace a nezaručenou kompatibilitou originálních doplňků určených poro český trh apod. http://www.oscom.cz...


    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      to je zvlášní, protože všechny televize s koncovkou H nebo K jsou určeny pro jak náš trh, tak i pro polsko, slovensko, slovinko, atd. Fyzicky se televize nijak neliší. V televizi lze zvolit jazyk a v základu obsahuje podporu pro X jazyků, včetně češtiny. Taktéž firmware je kdykoliv volně ke stažení na stránkách Philipsu. Navíc televize umí si stáhnout aktualizaci sama přes Internet. Kde jste prosím konkrétně přišel k těmto informacim? Prodáváte vůbec tyto televize? Taktéž je podle mne nepravdivá informace, že nemáte záruku. Záruka je taktéž (jako u nás) dva roky, a jak jsem psal, lze reklamovat v autorizovaném servisu dokonce i u nás (tj. bez nutnosti odeslat zboží zpět na Slovensko), ale pouze 1 rok, pak lze stále odeslat k reklamaci zpět k prodejci po dobu 2 let. Taktéž nevím o jakých doplňcích mluvíte, televize má jako doplněk pouze WiFi adaptér, ten je stejný po celé evropě a pak držák na stěnu. Jo vlastně ještě 3D brýle, ale ty jsou taky všude stejné.
      Za poslední, dostupnost zboží. Většina firem ani u nás nemá v součastnosti zboží skladem (až na výjímky, a u těch lze o současné dostupnosti taktéž pochybovat). Věřím, že do 14 dní bude situace s dostupností jak v ČR tak i v SR vyřešena.
      Ptám se tedy ještě jednou, kde jste prosím čerpal svá tvrzení nebo to jsou jen vaše dojmy?

      Děkuji za odpověď.


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      tak hlavně jsem kontaktoval slovenské prodejce a dotazoval se na dostupnosti a další informace. Naše firma jako oficiální distributor řeší právě problémy s aktualizacemi a pod. výrobce právě kvuli nelegálním dovozům a ochraně trhu má pro různé regiony speciální software. To samé výrobce řeší i se zárukami a není to tak jednoduché jak píšete, opět kvuli neautorizovanému dovozu. Záruku totiž ze zákona neposkytuje výrobce ale prodejce který si ji musí z výrobcem dohodnout. Jelikož Philips jako ostatní prodejci evidují výrobní čísla jednoduše zjistí že výrobek nebyl určen pro náš trh a autorizovaný servis jej nemusí přijmout do opravy, není k tomu nikterak zavázán a vy i tak dokládáte doklad o nákupu mimo území čr. Vy potom musíte reklamaci uplatnit u svého prodejce.
      Nicméně co se týče ceny je pravděpodobné že půjde dolů jelikož u nás se tento výrobek prodává cca 3 týdny.
      http://www.oscom.cz...


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Minulý týden jsem kontaktoval české zastoupení Philipsu, a jak jsem psal, tvrdili mi, že akceptují k opravě i výrobky zakoupené na Slovensku po dobu 1roku, pak lze stále uplatnit případnou reklamaci vady u originálního prodejce. Software je opravu jeden, stačí se kouknout do sekce podpory na stránkách Philipsu. Pro konkrétní model více verzí (podle jazyků) není, a ani rozdělení podle země. Samozřejmě pro jiný model je jiný SW, ale tady se bavíme o jednom konkrétním modelu 47PFL7606H nebo K. Taktéž si lze ověřit na podpoře u Philipsu. Regiony jsou v evropě jen 2-3, v každém případě ČR, Polsko, SR, Slovinsko patří do jednoho regionu.

      Děkuji.


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      ano je to teoreticky samozřejmě možné, ale toto se opravdu řeší případ od případu a nikdo Vám toto nezaručí v poslední době se na nás obrací právě zákazníci, kteří nakoupila v zahraničí a kdy se jim nepodařilo dovozový výrobek reklamovat. Co se týče softwaru věc se má tak že opravdu může být jiný. Toto neplatí pouze u Philipsu ale týká se to i jiných renomovaných značek např. Panasoniku. Model se stejným označením například ve francii koupíte pouze ve francouštině apod. potom při změně firmwaru nemusí být podporována například diakritika, nemusí to platit vždy, ale taková je praxe. Dokonce může být i rozdíl ve Vámi zmiňovaného wifi adaptéru. Výrobci si tímto jednoduše snaží ohlídat dovoz z jiných států právě kvuli rozdílné cenové politice v jednotlivých zemích, jedná se o ochranu tuzemského trhu.
      http://www.oscom.cz...


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      nevím jak to má Panasonic, ale i na Philipsu mi dneska potvrdili, že software je opravdu pouze jeden pro konkrétní model. V některých zemích se prodávají i modifikace základní řady 7606 pro různé řetězce
      (např. 7696, 7665 - elektro partner, datart), ale jádro je téměř shodné. V každém případě potvrdili, že je pouze jeden software a je jedno v které zemi se TV koupí. Což je vidět i na stránkách supportu, když se vybere konkrétní model, tak ať si vybere jakoukoliv jazyk. mutaci, stále vám to nabízí jeden a ten samý SW. Rozdíl ve WiFi adaptéru taktéž být nemůže ,WiFi je norma a výrobci si nemohou udělat jiné WiFi, protože pak už by to WiFi nebylo (nemohlo by to mít certifikaci WiFi).

      Pokud bych to shrnul, tak jediné s čím s váma mohu souhlasit je, že autorizovaný servis opravdu nemá povinnost TV opravit. Jak jsem psal, Philips mi potvrdil, že své TV vezme do 1 roku k opravě. I pokud by to nebyla pravda, tak pořád zůstává možnost 2leté záruční doby u prodejce e-shopu.

      Chápu, že se vám jako distributorovi/prodejci nelíbí možnost nákupu z jiného státu, ale pokud se cena na jedné a té samé TV liší o 5.000-10.000Kč (a není pro to objektivní důvod, teda kromě toho, že si chcete více vydělat), nemůžete se divit zákazníkům, že se poohlédnou po nečem jiném. Pár let už jsou trhy globalizované a nelze očekávat, že zákaznící této možnosti nevyužijí. Chovejme se tržně. Vždyť nám to pořád tvrdí náš pan Prezident, ne? ;-)

      Zdravím.


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      potom je to v pořádku a není se čeho bát a i pro nás je to cenná informace, je pravda i to že se vyrábí speciální modely pro řetězce, které se vždy něčím odlišují. U WIFI to je pravda částečně ani mi nechápeme proč ale např. modul na philips funguje pouze na této tv apod.
      Musím s Vámi i částečně souhlasit že jako prodejcům "vadí nákup v zahraničí a to z jediného důvodu, tak levně ani nenakupujeme, například konkrétně u tohoto modelu máme o dost vyšší nákup než je cena na slovensku. Takže o výši marže naše ceny rozhodně nejsou. :-))) i tak děkuji za Vaše reakce a zajímavý podnět, který již řešíme přímo s výrobcem. Případně mi zkuste napsat na [email protected] pokusil jsem se na základě našeho rozhovoru poptat nižší cenu:-))))
      http://www.oscom.cz...


    • Anonymní uživatel

      1. července 2011 - Anonymní uživatel

      Dobrý den,
      věřím, že pokud se dá do TV jiný WiFi modul, tj. ne ten od Philipse, pravděpodobně nebude s ním TV spolupracovat. Je potřeba podpora ze strany SW (výrobce tímto asi omezuje konkurenční moduly). Pokud ale si koupím originál Philips WiFi modul, tak pak mi určitě bude fungovat v jakékoliv xxPFL76xy... tomu pevně věřím.
      Tam není jak to rozlišit.

      Já chápu, že nyní pláču na špatným místě, a že z 80% cenu vytváří lokální zastoupení Philipsu, které dává nějakou cenu pro distributory a doporučí jim i nějakou koncovou cenu. Ale třeba obchodnící více zatlačí a ceny se srovnají, nebo alespoň přiblíží. Nepotřebuji mít cenu stejnou jako jinde, ale ten rozdíl je fakt velký.

      Na skladech opravdu TV nikdo ještě pořádně nemá, snad se během 2-3 týdnů ceny nějak stabilizují.

      Děkuji, i pro mne přínosná diskuze.


  • Anonymní uživatel

    Anonymní uživatel

    24. června 2011

    tak to se určitě nejedná o stejný model TV a pokud ano, od firmy co ho nabízí o 8000,-Kč levněji bych tu TV nekoupil.

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne (1)
    • Anonymní uživatel

      24. června 2011 - Anonymní uživatel

      Jedná se o naprosto stejný model, a nenabízí to za tu nižší cenu jen jeden obchod. Téměř všechny slovenské obchody mají nižší cenu o 4000-8000Kč. Jedná se o letošní modely 42PFL7606H nebo K, a 47PFL7606H nebo K. Srovnání obchodů nabízí slovenská verze heureky, tj. www.heureka.sk


  • Anonymní uživatel

    Anonymní uživatel

    24. června 2011

    Dobrý den,

    nastavení cenové politiky určuje zastoupení značky v ČR. Rozdíl v cenách může být způsoben tím, že Slovensko je zařazeno do Eurozony.

    S pozdravem Elektormedia

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano (1)
    • Ne (1)
    • Anonymní uživatel

      24. června 2011 - Anonymní uživatel

      Děkuji za odpověď. Ten cenový rozdíl je pro mne fakt nepochopitelný. Myslím, že stejně dojde k srovnání, snad i díky dovozům... trh funguje neúprosně.


Tato otázka byla již uzavřena.

Autor otázky byl spokojen s obdrženou odpovědí, proto je otázka uzavřena a nelze na ni dále reagovat. Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.