Poradna Sony Bravia KD-55AF8

Autor: Michal | Vloženo: 30.08.2020 000 20:38 | Témata: Poradna Sony Bravia KD-55AF8

Michal

Problém se zapnutím TV Bravia KD-55XE9005

Dobrý den, TV občas zlobila při zapnutí, stačilo vytáhnout ze zásuvky a potom počkat na spuštěníi Androidu. 2 měsíce po uplynutí záruky nepomáhá ani vytažení ze zásuvky a TV nelze zapnout. Ani pomocí DO ani pomocí vypínače na zadní straně TV. U tak drahého výrobku je to zarážející. Máte prosím nějakou radu co s tím? Děkuji za odpověď.

  • 23. listopadu 2020 - Odpověď partnera sekce T.S. Bohemia

    Dobrý den,

    Doporučuji zanést do autorizovaného servsiu, kde se na prblém podívají.

    S pozdravem
    Váš obchodní tým
    TSBohemia.cz

    • Byla pro vás tato odpověď užitečná?
    • Ano
    • Ne
    • Michal

      23. listopadu 2020 - Michal

      Dobrý den, to jsem samozřejmě udělal. Po třech týdnech vyměnili mainboard. Takže jsem zaplatil 8tis a TV odnesl domu. Za dva dny jsem vezl TV opět do servisu, protože závada nebyla odstraněna. Nyní, po dalších čtyřech týdnech se jim daří závadu vyvolat, ale než TV rozeberou, aby se dostali k nějakému měření, tak TV vychladne a závada zmizí. Takže jsme dva měsíce bez TV a v součtu bez 50tis korun.
      Takže co s tím?
      Přeji pěkný den. Michal


    • T.S. Bohemia

      14. února 2021 - Komentář partnera sekce T.S. Bohemia

      Dobrý den,

      Rozumím Vaší situiacui, ale bohužel řešení je pouze reklmace. Po třech stejných uznaných reklamacích máte právo na vrácení peněz. Doporučuji zanést do autorizovaného servsiu, kde se na prblém podívají.

      S pozdravem
      Váš obchodní tým
      TSBohemia.cz


    • Michal

      14. února 2021 - Michal

      Dobrý den,
      Co se týče reklamace, tak závada se projevila na konci záruční lhůty a z mého hlediska i z hlediska prodejce se jevila pouze jako jednorázová událost (proto jsem přeci investoval do drahé TV od renomovaného výrobce), kterou prodejce po 14 dnech testování TV na prodejně, vyřešil aktualizací SW zdarma s tím, že závada se neprojevila. Žádný zápis jsme o tom neudělali. No a potom se závada opakovala až po skončení záruční lhůty. I tehdy si TV nechali na prodejně na pozorování, ale závada se neprojevila. Takže těžko něco reklamovat.
      Potom jsem samozřejmě TV odnesl do servisu Sony. Jejich první reakce byla, že vyměnili Mainboard. Po instalaci TV doma, za dva dny zase nešla spustit. Tak jsem jí tam odnesl znova. Měli tam TV 2 měsíce na testování a pozorování. Výsledek je, že se jim závadu nepodařilo nasimulovat a tudíž nezjistili příčinu toho, proč TV někdy nelze spustit.
      Takže mám doma TV, kterou cca každé 2 týdny nelze spustit. Jediné co nyní pomáhá, je vynést TV na balkon na mráz. Po 15 minutách venku v pohodě naskočí a další 2 týdny funguje. Můj osobní odhad je, že se jedná o nějaký elektrolytický kondenzátor na konci životnosti. Ale takovou diagnostiku v servisech už nedělají. tam mění pouze celé desky.
      Chápu, že se jedná o zcela nestandardní situaci, kterou z hlediska Vašich firemních procesů řešíte zamítnutím reklamace. Mě se spíše jedná o to, jestli existuje nějaký servis, který dokáže závadu lokalizovat a odstranit. Také přeci nevyhodíte celé auto proto, že vám někdy nefunguje palivové čerpadlo.
      Jsem ochoten i poslat TV do nějakého evropského servisního centra. Prosím o radu.
      Přeji pěkný den.
      Michael Kozák


    • Miroslav Švátora

      13. dubna 2021 - Miroslav Švátora

      Dobrý den, chtěl bych se zeptat jak vám to dopadlo s opravou. Mám stejný problém, stalo se to 2x, teď TV nezapnu vůbec. Servisák vše proměřil a zjistil, že je vadná základní deska kterou již nejsou schopni sehnat. SONY prý na tak starou TV (2/2018) náhradní díly nedodávají, po celé ČR ani kousek a ani v centrálním skladu v Německu prý nemají. Přece nevyhodím 3 roky starou TV za cca 30000 Kč. Budu rád za každou radu. Předem moc děkuji za odpověď.

      S pozdravem
      Miroslav Švátora


    • Michal

      14. dubna 2021 - Michal

      Dobrý den pane Švátora, jednoduše řečeno, dopadlo to špatně.
      TSBohemia na můj příspěvek již dále nereagoval. Po několika týdnech stěhování TV do servisu a zpět, se stále nepodařilo odhalit závadu. Musím přiznat, že jsem již rezignoval. Přišel jsem na to, že když nejde TV spustit (asi 2x měsíčně), musím odpojit napájení, odpojit všechny USB vstupy/výstupy, vytáhnout internetovou přípojku a dokonce i anténní přípojku. TV nechám 1/2 hodiny odstát. Potom připojím napájení, anténu a internet (v tomto pořadí), počkám 5 minut a TV zapnu. Teprve potom mohu připojit USB vstupy / výstupy. Opravdu by mne zajímalo, kde udělali soudruzi z JP chybu. Je to neustálá sborka - rozborka, takže na nějaké skrytí kabelů a podobné designové věci mohu zapomenout. Musím mít stálý přístup zezadu ke konektorům. Pochopitelně si zatím TV nechám. Jednak stála hodně peněz, jednat má opravdu pěkný obraz. Ale upřímně řečeno, jestli bude ještě někdy příležitost a budu nucen si koupit novou TV, tak půjdu do levných modelů jiné značky. Evidentně si za vysokou cenu nekoupíte vysokou kvalitu, pouze platíte příplatek za luxus.
      Přeji pěkný den.
      Michael kozák


    • Michal

      14. dubna 2021 - Michal

      Ještě jednou dobrý den pane Švátora, když už jsem se tak rozepsal, tak dodám ještě něco. Myslím, že v nějakých předpisech je, že výrobce musí po ukončení výroby zajistit ještě po dobu 5ti let náhradní díly. Pokud tento předpis opravdu je (to by mohla vědět ČOI), tak asi bych se nenechal odradit sdělením, že základní deska již není skladem a buď bych trval na dodání základní desky nebo na výměně TV. Ono totiž dost záleží na tom s kým jednáte. Věřím, že chlapi z TSBohemia se snaží dělat svou práci dobře, ale jsou to pouze zaměstnanci, kteří pracují proto, aby si co nejsnáze (nic ve zlém, to děláme všichni) vydělali peníze a tudíž se jim nechce řešit zapeklité případy. Navíc asi jejich firemní procesy neumí řešit nestandardní situace. A hrdost za značkou SONY tam také není. Přímý zaměstnanec SONY by se asi snažil jinak.
      Uvedu příklad ze svého života. Před dávnými lety jsem si koupil kompaktní fotoaparát Samsung. Pochopitelně ten nejlepší - v ceně měsíční výplaty. Fotografie z toho fotoaparátu se mi však zdály být takové měkké. Zkušený fotograf mi vyjmenoval několik vad, které na fotkách vidí a doporučil výměnu objektivu. Tak jsem foťák reklamoval. Ze servisu se mi foťák vrátil s tím, že tam žádná vada není. Tak jsem kontaktoval ředitele zastoupení Samsung v ČR. Ten si foťák vzal na vyzkoušení a poměsíci mi ho vrátil s tím, že jemu se fotky zdají být dobré. Tak jsem na internetu našel (tenkrát se tam ještě daly najít převážně užitečné věci) kontakt na Generálního managera Samsungu v Korei a foťák jsem mu s vysvětlujícím dopisem poslal. Za měsíc se mi foťák vrátil s vyměněným objektivem, omluvou a drobným dárkem. Fotky byly ostré jako břitva.
      Takže ono opravdu záleží na tom, kdo problém řeší a jaký má vztah k výrobku. Od zastoupení nějaké firmy v ČR, které je někde na 20tém místě v distribuční posloupnosti, se nějaké zázraky čekat nedají (bohužel). To by tam fakt musel být nějaký srdcař.
      Přeji pěkný den.
      Michael Kozák


Tato otázka byla již uzavřena, protože na ni nikdo během posledních 90 dnů neodpověděl.

Pokud se chcete zeptat na něco dalšího, položte novou otázku.